Sivut

sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Ikimuistoiset polttarit osa 1/3

*Bee itkee onnesta...*

Ei mikään vitsi, vaan ihan oikeasti oon tänään useamman kerran purskahtanut itkuun. J tuli kotiin omista polttareistaan kun mä kirjoitin kiitosviestiä mun 9-henkiselle fantastiselle polttariporukalle. Tuli niin tippa linssiin kun ajattelin, että kuinka ihania mun ystävät on ja kuinka paljon vaivaa ne oli nähneet mun polttareiden eteen. J luuli, että jotain oli sattunut kun olin itkuinen niin mä halasin sitä ja sanoin itkun seasta, että "Mulla oli vaan niin hauskaa!" Uskomatonta, miten päivään voi mahtua niin paljon hauskoja aktiviteetteja. Siispä tässä teille pitkä tarina vain muutaman saamani kuvan kera. (Pahoittelut kuvien sensuurista ja laadusta)

Lähdin viikonloppuna meidän mökille Barösundiin Inkooseen kaaso R:n kanssa. Koska tässä ei enää ole oikein vapaita viikonloppuja ennen häitä niin olin aika varma, että polttarit alkaa lauantaina mökiltä, vaikka todella uskottavasti mua saatiinkin melkein höynäytettyä. Pe-la yönä en saanut unta ollenkaan kun jännitti niin paljon. La aamuna meidän piti mukamas lähteä Barösundiin markkinoille kunnes kaaso R antoi mulle oluen käteen ja sanoi "Tehdääs nyt niin että mä annan sulle yhden oluen mukaan ja sä meet tonne laiturille istuu ja kattoo mitä tapahtuu. Mä lähden tonne toiseen suuntaan." Nopeasti yritin laittaa meikkiä naamaan ja pestä hampaat. Istuin laiturilla noin 5 minuuttia kun mun vanhemmat tuli viereiseltä mökiltä naureskelemaan mulle. Näytin varmaan aika poloiselta kun istuin siinä yksin yksi olut kädessä, eikä aamupalaakaan ollu vielä saatu. 10 minuutin kuluttua laituriin pamahti vene, jossa oli kaksi kommandopipoista miestä. Luin heidän antamansa ohjeet ja hyppäsin kyytiin. Venematkan aikana tein yhden ristikon, joka liittyi puolisooni, palapelin, join skumppaa ja söin täytetyn croissantin ja bebe-leivoksen. Puolivälissä venematkaa silmät sidottiin.

Hetken päästä saavuttiin johonkin satamaan - luulisin että Inkooseen. Siellä mut talutettiin autoon edelleen silmät sidottuina ja kamalat pelastusliivit päällä. Korviin laitettiin vielä kuulokkeet ja käteen annettiin askelmittari, uimalasit sekä auton skraba. Ööööö... :D Automatka oli yllättävän pitkä ja tulin siitä vähän huonovointiseksi kun en nähnyt mitään. Vähän hämmennyin niistä välineistä, mutta en sen kummemmin jäänyt miettimään niitä kun en nähnyt mitään yhteyttä esimerkiksi askelmittarin ja uimalasien kanssa.




Lopulta saavuttiin johonkin huoltoasemalle, jossa mut riisuttiin ylimääräisistä asusteista. Näky oli aika miellyttävä kun vastassa oli komea mies moottoripyöränsä kanssa. Laitoin nahka-asun päälle ja hyppäsin miehen kyytiin. Harmi, että tästä miehestä ei oo kuvaa. :)




Prätkäily oli aivan mielettömän hauskaa ja mies oli mukava. Päädyttiin Hietsuun, missä ystävät jo odottikin. Vaikka keli lämpeni koko ajan niin onneksi aamulla ei rannalla ollut vielä niin paljon porukkaa. Mut nimittäin puettiin Baywatch uima-asuun (Baywatch on yksi mun lempinimistä) ja sain vielä pumpattavan Gavinin (miespuolinen Barbara) sekä Baywatch pelastusvälineen rinnalleni. Siinä sitten Gavinia heiteltiin veteen ja mä kävin sen sitten aina pelastamassa. Ihan oikein mulle, koska vasta silloin heitin talviturkin pois kun vesi on ollu tänä kesänä niin kylmää. Annoin Gavinille vähän elvytystä ja kun se virkosi niin juoksin rantaviivaa pitkin hiukset hulmuten kun sisko otti videokuvaa. Lopulta vaihdoin sitten vaatteet ja lähdettiin ystäväni vanhempien asunnolle syömään aamupalaa.




Harmi, että tässä vaiheessa olin edelleen vielä vähän huonovointinen. Onneks olo kuitenkin parani sitten aamiaisen jälkeen, vaikka kovin paljoa en saanut syötyäkään. Tuli taas vaatteiden vaihdon aika kun sain päälleni vaaleanpunaiset leopardilegginsit, äidin ikivanhan pinkin sporttiyläosan ja bikinin alaosan, donitsin hiuksiin, hienon otsapannan ja lenkkarit. En oikeastaan edelleenkään tiedä, että onko toi pinkki asu sporttiasu vai uima-asu, mutta joka tapauksessa mun napa näkyi.




Lähdettiin kävelemään Helsingin keskustaan, pysähdyttiin vähän puistojumppailemaan 5 minuutiksi ja ampaistiin Kampin kauppakeskukseen. Pikkasen ihmiset tuijotti. :D Käytiin ostaa lisää juotavaa ja huomattiin Kampin edustalla Pepsin piste, jossa otin pöytäfutisskabaa valitsemani Pepsi-miehen kanssa. Jotenkin ihmeellisesti onnistuin jopa voittaa sen skaban. Otettiin Pepsi-miesten kanssa pari yhteiskuvaa ja eikuin Pepsit mukaan ja suunta kohti ratikkapysäkkiä.

Ratikalla päädyttiin Kaivopuiston kiepeille ja käveltiin Mattolaiturille. Kaivopuistossa pelkäsin kuollakseni, että joudun hyppää benjin. Ihan mitä vaan, mutta pliis ei mitään, mikä liittyy korkeisiin paikkoihin tai niin mä ainakin ajattelin. Istuttiin Mattolaiturilla kun taas vastaan tuli yksi kommandopipoinen mies, mutta nyt ei tullukaan veneellä vaan vesiskootterilla. Olin aivan liekeissä! Mies ajoi niin hurjaa vauhtia, että meinasin pari kertaa tippua vesiskootterin selästä, mutta oli niin mielettömän kivaa. Tosin mun pinkit huulipunat oli miehen pelastusliivin selässä kun pää oli pari kertaa pamahtanut sen selkään. :D Olin toiselta puolelta ihan litimärkä ja mies paljastui yllättäen sitten mun yhdeksi tutuksi. HURJAAAAA!!!




To be continued...

2 kommenttia:

  1. Haahaa, kuulostaa hauskalta! Innolla jään odottamaan jatkoa tarinalle. :)

    VastaaPoista